U prodavnicama svakodnevno nailazimo na raznorazne popuste, sniženja, akcije, rasprodaje, pa se zbog toga lako može desiti da proizvod koji želimo da kupimo ima na rafu jednu cenu, a kada dođemo na kasu, otkucaju nam drugu, naravno, znatno veću cenu.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.
– Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu – navodi se u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje, međutim, potrošač u ovakvoj situaciji ima prava da zahteva da se proizvod naplati po ceni koja je istaknuta na rafu.
– Prema Zakonu o zaštiti potrošača, kazna za pravno lice je od 300.000 do 2.000.000 dinara, dok je za odgovorno lice od 50.000 do 150.000 dinara ukoliko trgovac u roku od osam dana ne odgovori na prijavu. Tada tržišni inspektor izlazi na teren i određuje se kazna.
Takođe, prema pomenutom zakonu, u slučaju kada je istaknuta cena na rafu niža u odnosu na onu koja je otkucana na kasi, trgovac je dužan da potrošaču plati razliku.
Potrebno je obratiti se poslovođi u prodajnom objektu sa zahtevom da vrati razliku u novcu. Ukoliko se slučaj tako ne reši, potrošač ima pravo da problem prijavi tržišnoj inspekciji. Trgovac je dužan da robu prodaje po ceni koja se nalazi istaknuta uz artikal na rafu ili koja se navodi u katalozima, reklamama ili negde vidno istaknuta u objektu marketa.