Šest stvari koje vozači treba da znaju u uslovima zimske vožnje

Autor Sirmium Portal
528 pregleda

Iako je do početka zime kalendarski ostalo još nekoliko dana, uslovi za vožnju su već uveliko zimski.

Hladno vreme sa snežnim padavinama najavljeno je i za naredne dane, pa je vozačima dodatni oprez veoma važan.

Klizavi kolovozi, magla, prilagođavanje brzine su izazov za mnoge, posebno one koji će u vreme slava i predstojećih novogodišnjih praznika krenuti na put.

Evo najvažnijih saveta za bezbednu vožnju u zimskim uslovima.

Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, podseća vozače na obaveze tokom zimske vožnje, ali i savetuje kako da se lakše izbore s mogućim problemima.

1. Obavezne zimske gume, dubina šare najmanje četiri milimetra

Greške se najčešće javljaju prilikom izbora pneumatika, jer neki vozači misle da nije potrebno da imaju zimske. Vozila s letnjim gumama na snegu najčešće ne mogu da se kreću i dolazi do proklizavanja.

Ne mora samo sneg da bude na kolovozu da bi se koristile zimske gume. Dovoljno je da temperatura padne ispod sedam stepeni i letnje gume već polako gube svojstva. Kako se temperatura snižava, pneupatici postaju plastični i kod kočenja se znatno produžava zaustavni put.

2. Obavezni zimski pneumatici na svim točkovima

Mnogo je važno da zimski pneumatici budu na svim točkovima, a ne samo na pogonskim. Zakonska je i obaveza da od 1. novembra do 1. aprila, kada na kolovozu ima snega i leda, na svim točkovima budu zimski pneumatici.

3. Držite odstojanje, duži je zaustavni put

S obzirom na zimske uslove, duži je zaustavni put, pa je potrebno da vozači automobila drže i veće odstojanje.

Iskustva govore da leti, kada su uslovi vožnje mnogo bolji, odstojanje treba da bude jedna trećina od brzine izražena u metrima.

4. Bez naglog kočenja i skretanja

Vozači često prave greške kad naglo koče i naglo skreću na kolovozima pod snegom i ledom.

Naglim kočenjem vozač produžava zaustavni put, ne skraćuje ga, što je veoma važno. Najvažnije je da sve što vozač radi, radi postepeno, polako, da kod vozila koja nisu s automatskim menjačem bude veći stepen prenosa i da laganim pritiskanjem kočnice smanjuje brzinu.

5. Prilagoditi brzinu kod smanjene vidljivosti i magle

Vozači često voze napamet i ne prilagode brzinu vidljivosti. Mnogo je važno da se u uslovima slabe i smanjene vidljivosti, automobil vozi tako da može bezbedno da se zaustavi na tom rastojanju koje ima.

Ako je rastojanje i vidljivost negde oko 50 metara, to znači da vozilo ne bi smelo da se kreće brzinom većom od 50 do 60 kilometara na čas, jer bilo koja prepreka da se pojavi na toj udaljenosti, ne može da se zaustavi.

6. Obavezne i korisne stvari u vozilu

Pre puta važno je da u vozilu budu sledeće stvari: prva pomoć, lampa, upaljač, kablovi za startovanje, voda i hrana, trougao, astro-folija (termo-folija), lopatica za sneg, brisač za stakla, so i pesak, perorez, ćebe, sveća, sajla ili uže za vuču.

Prva pomoć je obavezna po zakonu i vozač mora da je ima u autu. Takođe i trougao, sajla i uže za vuču su obavezan deo opreme. Savet je da i ostale stvari sa spiska vozači shvate kao korisne i obavezne i da se nađu u automobilu u zimskim uslovima vožnje.

24sedam.rs

Slične objave

Komentarišite objavu